Prístav Long Beach je druhým najrušnejším kontajnerovým prístavom v USA
Aktuality, Bezpečnosť,

Alexander Rogers: Príčiny kolapsu dopravy v USA

Kontroverzné správy prichádzajú z oblastí Kalifornie a New Yorku. Ako sa ukázalo, prudký nárast počtu LGBTQ aktivistiek a bojovníčok za práva jednonohých čiernych žien, čo nemôže netešiť (samozrejme, ak sa to deje v USA a nie tu), sprevádza zvláštny vedľajší účinok.


 

Najmodernejšie a veľmi drahé, načo tajiť, americké vzdelávanie, chrlí špecialistov na práva menšín, históriu útlaku a klasifikáciu pohlaví (a my si môžeme hlavu uvariť, aby sme si spomenuli na všetkých tých päťdesiat vymyslených pohlaví! nie je to vôbec ľahké). No zároveň sa rýchlo znižuje celkový počet cisgender-ľudí alebo skôr heterosexuálnych mužov. A ako ukazujú terénne štúdie, len oni môžu pracovať ako operátori vežových žeriavov, vodiči vysokozdvižných vozíkov a nákladných automobilov a ako prístavní robotníci.

 

Záložné kotvisko prístavu LA , USA Today uviedlo, že k 21. septembru bolo v prístavoch Los Angeles a Long Beach 153 lodí všetkých typov, pričom 89 bolo na kotve alebo pri pobreží

 

V dôsledku týchto progresívnych transformácií americkej spoločnosti počet ľudí zamestnaných v spomínaných zaostalých, neperspektívnych a, nebojím sa toho slova, nechutných profesiách, rapídne klesol. Výsledkom je dopravný kolaps, keď v prístavoch miest Los Angeles a New York čakajú tankery a nákladné lode v rade na vykládku štyri alebo viac týždňov, pričom vykazujú obrovské straty (pretože v súvislosti s pandémiou koronavírusu fracht týchto lodí stúpol miestami až päť- či ešte viacnásobne).

 

https://twitter.com/i/status/1443966272614514689

 

Podobná situácia je v týchto mestách aj na železnici. Jednoducho nie je nikto, kto by nakladal a vykladal kontajnery, je totálny nedostatok takýchto robotníkov.

 

Ďalším dôvodom, ktorý zhoršuje situáciu, je rýchla degradácia dopravnej infraštruktúry. LGBT-aktivisti si síce môžu na prehliadku navliecť montérky a prilbu, no urobiť betónový poter alebo položiť asfalt nedokážu.

 

Podobne môžu efektívni manažéri ľahko vytvoriť čiaru kreditnej karty (aj viac než jednu a potom ju použiť), no stavba alebo oprava cesty alebo železnice je zbytočná zručnosť, ktorú dávno stratili.

 

Pritom Biden reční o sto šesť a vyčleňuje stovky miliárd na boj s infraštruktúrou… pardon, na budovanie infraštruktúry… no z nejakého dôvodu sa nakreslené doláre kvalifikovanými pracovníkmi nestanú. Zvláštne, vo všetkých počítačových hrách sa to deje, ale tu z nejakého dôvodu nie. Zavolajte vývojárom!

 

 

A nakoniec, tretím dôvodom logistických peripetií sú problémy s kontajnermi. Spočívajú v tom, že kontajnery s tovarom prichádzajú z Číny a EÚ (a aj iných miest) do USA. A do týchto kontajnerov nie je čo nakladať — Spojené štáty vyrábajú veľmi málo z toho, čo Číňania a Európania (a všetci ostatní) potrebujú. A je nerentabilné prepravovať prázdne kontajnery. Preto je na celom svete nedostatok nákladných kontajnerov, len v USA je ich prebytok (navyše zaberajú značnú časť skladových priestorov, čo vytvára ďalší problém).

 

Napriek rekordným nevybaveným nákladom, prístavy LA a Long Beach stále nefungujú nepretržite

 

Americkí experti teda radia svojim spoluobčanom, aby si darčeky na Vianoce objednali už teraz (tí, ktorí samozrejme majú peniaze), pretože neskôr nemusia byť doručené včas. To všetko sú však klebety, ohováranie a závisť, pretože majú hyperloop, powerwall, molekuly slobody a smartfóny. Či to nie je u nich? Som zmätený…

Alexandr Rodgers

Najčítanejšie




Odporúčame

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov