Lietadlo priamej podpory pozemných jednotiek A-10 Thunderbolt II počas dopĺňania paliva z tankera KC-10, 17. január 2020, zdroj: USAF, theaviationist.
Aktuality, Letectvo,

Pozrite si nos lietadla A-10 Thunderbolt II Warthog poškodený „rahnovým” tankovacím zariadením

 


SAE, 14. februára 2020 (zdroj: insidertheaviationist) – Celkom určite nie je treba dodávať, že takéto poškodenia nemajú žiaden zásadny vplyv na schopnosti uvedeného typu lietadla, či už sa to týka bezpečného letu alebo schopnosti bojovať. Fanúšikovia letectva už určite v pamäti vylovili zábery, na ktorých Warthog doletel na domovskú základňu s oveľa väčšími poškodeniami…

Fotografia v titulke príspevku zachytáva lietadlo A-10 Thunderbolt II letectva americkej armády (USAF) zo stavu 23. stíhacej skupiny (Fighter Group), z leteckej základne Moody (Moody AFB) v Georgii počas dopĺňania paliva z tankera KC-10 patriaceho k 908. expedičnej letke pre dopĺňanie paliva, dislokovanej na americkej leteckej základni Al Dhafra (Al Dhafra AFB) v Spojených arabských emirátoch, patriacej pod Americké ústredné velenie nad oblasťou zodpovednosti (U.S. Central Command Area of Responsibility – CENTCOM AOR).

Uvedený záber, ktorý vznikol 17. januára tohto roku, je obzvlášť zaujímavý, pretože vcelku detailne zobrazuje rozsah poškodenia nosovej časti lietadla okolo otvoru kadiaľ sa „boomer” napája vstupnou/koncovou časťou rahnového (pevné potrubie) tankovacieho zariadenia – čiže napájacím „koncom” potrubia z tankera (buď KC-10 alebo KC-135).

Ilustračné foto: A-10 Thunderbolt II „Warthog” patriaci k 74. stihacej letke z leteckej základne Moody v Georgii sa vracia späť do misie (v Afganistane) po doplnení paliva z tankera KC-135 Stratotanker, 8.máj 2011.

Keďže „prasa bradavičnaté” (angl. warthog), ako je toto útočné lietadlo prezývané v komunite bojových pilotov, tankuje počas cvičných letov či počas bojového nasadenia pomerne často, väčšina lietadiel A-10 Thunderbolt II máva svoje nosy viac či menej podobne poškodené od tankovacieho zariadenia.

V niektorých prípadoch opakované nárazy dokonca roztrhli časť opláštenia lietadla a vytvorili tak dosť viditeľné priehlbeniny či až diery v hornej časti nosa tesne pred prekrytom kabíny pilota. Takéto poškodenia však zvyčajne nemajú vplyv na schopnosť lietadla ďalej letieť a bojovať, takže sú ponechané „bez povšimnutia” až do ďalšej väčšej údržby.

Ilustračné foto: A-10 Thunderbolt II „Warthog”, širší pohľad na prednú časť lietadla

A na doplnenie, v príspevku uvedený stroj A-10 Thunderbolt II Warthog lietal na území spadajúcom pod CENTCOM AOR, kde vykonával pohotovostné bojové misie v rámci priamej podpory pozemných vojsk (CAS – Close air Support a BAI – Battlefield Air Interdiction) na podporu operácie Inherent Resolve. Výzbroj tvorila kombinácia riadených striel a bômb, ktoré už tradične dopĺňa pre A-10-tku kultový, hydraulicky poháňaný, rotačný sedemhlavňový kanón ráže 30 mm typu Gatling, GAU-8 Avenger s 1350 nábojmi a kadenciou 4200 výstrelov za minútu.

Najčítanejšie




Odporúčame

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov