.
Aktuality, Pozemná technika, Vojenská technika,

Viacúčelové vozidlo Perun

Spoločnosť SVOS spol. s r.o., začala v roku 2014 vývoj špeciálneho obrneného viacúčelového vozidla Perun pre vojenské a v sekundárnej úlohe tiež policajné zbory, ktoré zaisťuje vysokú úroveň ochrany posádky proti streľbe z palných zbraní a proti následkom výbuchu mín a nástražných výbušných zariadení. Vozidlo súčasne ponúka širokú variabilitu v možnostiach voľby konfigurácie vozidla. Jedná sa o pohon 4×4, 6×6, rôzne typy nadstavieb ako napr. Otvorená kabína verzia Scout, uzavretá kabína verzia hard-top, sanitná verzia, veliteľsko-štábna verzia, pyrotechnická verzia atď. Perun umožňuje inštaláciu veľkého množstva špeciálneho vybavenia a vyznačuje sa excelentnými jazdnými a manévrovacími schopnosťami (napríklad možnosť inštalácie zadnej nápravy s natáčaním kolies pre prevádzku v stiesnených mestských či terénnych podmienkach). Konštrukcie vozidla, ktoré vzniklo plne v spoločnosti SVOS spol. s r.o., obsahuje niekoľko patentovo chránených riešení. Pri vývoji spoločnosť SVOS spol. s r.o. zúročila predovšetkým svoje znalosti v oblasti ochrany vozidiel proti paľbe ručných zbraní a výbuchom mín a nástražných výbušných zariadení, ale aj skúsenosti v oblasti dlhodobej servisnej podpory v odľahlých oblastiach. Vozidlo Perun preto ponúka užívateľom nielen vysokú mieru bezpečnosti, ale aj autonómnosť v oblasti servisného zabezpečenia a tiež adekvátnu úroveň prevádzkovej spoľahlivosti.


.

Vozidlo je schopné odolať následkom paľby z hlavňových zbraní i výbuchu mín a nástražných výbušných zariadení podľa špecifikácie normy STANAG 4569. Skúšky odolnosti vozidla prebehli v renomovanom nemeckom laboratóriu IABG a plne potvrdili, že Perun s otvorenou kabínou ponúka úroveň protivýbuchovej ochrany prevyšujúce všetky konkurenčné vozidlá. Čo do bezpečnosti predstavuje Perun špičkové vozidlo ponúkajúce mimoriadnu ochranu posádky, čo potvrdzuje aj záujem zahraničných užívateľov.

Vďaka využitiu renomovaných a v NATO zavedených skúšobných laboratórií a tiež s ohľadom na použitie dielov a agregátov vozidlá už kodifikovaných a zavedených v NATO je Perun plne kompatibilný pre operácie v rámci krajín Severoatlantickej aliancie a umožňuje zdieľanú logistiku s inými typmi techniky.

Konštrukcie a výkony

Obrysové rozmery Perun 4×4 sú 6030x2300x2600 mm (d x š x v; bez rezervného kolesa a strešného príslušenstva). Rázvor náprav je 3800 mm, rozchod kolies 1970 mm. Svetlú výšku je možné vďaka nastaviteľnosti pruženia a systému centrálneho dohusťovania pneumatík upraviť (do 1,5 min, a to aj za jazdy) v rozsahu 315-415 mm. Prednej aj zadnej

Hmotnosť je 13 000 kg, pohotovostná hmotnosť 10 400 kg a užitočné zaťaženie 2600 kg. Vďaka tomu má vozidlo priaznivý merný výkon 18,43 kW / t. Za Perunom možno pripojiť aj príves s hmotnosťou až 10 000 kg.

.

Predná i zadná náprava, osadené hydraulickým posilňovačom, sú riaditeľné (zadné do rýchlosti 30 km / h). Rám vozidla má rebrinovú stavbu, nápravy potom nezávislé zavesenie na dvoch ramenách, s diferenciálmy vybavenými uzávierkou a redukciami v kolesách. Predné aj zadné pruženie a tlmenie sú integrované v jednej jednotke, s uchytením na podbehoch a ramenách náprav, pričom pruženie zabezpečujú pružiny a vzduchové mechy, tlmenie potom kvapalinové tlmiče. Brzdná sústava využíva kotúčové brzdy so systémom ABS. Základnú výbavu tvoria pneumatiky s rozmermi 395/85 R20, vybavené dojazdovými vložkami (tzv. Run-flat), voliteľne bude možné osadiť diskami tiež pneumatikami 365/80 R20.

Simulátor PERUN SVOS

Pohon zabezpečuje vznetový radový kvapalinou chladený preplňovaný šesťvalec 6R 106 TD21 so zdvihovým objemom 7,2 l so systémom vysokotlakového riadeného vstrekovania (tzv. Common rail) a výkonom 240 kW pri 2200 ot / min (maximálny krútiaci moment 1300 Nm pri 1200 ~ 1600 ot / min). Vybraný motor spĺňa emisnú normu EURO III, zatiaľ čo prevodovka je šesťstupňová samočinná typu 6 HP 602 S +. Najvyššia rýchlosť na ceste dosahuje až 110 km / h (zrýchlenie z 0 na 80 km / h za menej ako 30 s), dojazd s plnou nádržou činí až 700 km. Vozidlo úspešne prekonáva bočný náklon 22 ° a z chodu brodí vodnú prekážku hlbokú 1,2 m (s inštaláciou zvýšeného sania motora až 1,5 m). Ďalej dokáže prekračovať priekopy široké maximálne 0,85 m a prechádza vertikálne stupeň o maximálnej výške 0,55 m.Vozidlo má vysokú spoľahlivosť pri prevádzke v rozmedzí teplôt okolitého vzduchu od -32 ° C do +50 ° C.

Zdieľajte článok

Najčítanejšie




Odporúčame

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov