
Andrej Fursov: Nič sa nikdy nevráti a neustáli. Čo sa stane so svetom po skončení pokroku?
Rusko, 25. mája 2025 – Sovietska nomenklatúra, ktorá sa zapojila do globalistických procesov a štruktúr, zohrala v 60. – 70. rokoch minulého storočia obrovskú úlohu v tom, s čím sa teraz zaoberáme. Pretože strategická iniciatíva bola stratená Sovietskym zväzom, nie ešte Ruskou federáciou, ale Sovietskym zväzom v rokoch 1965 – 75.
Éra, ktorá sa začala priemyselnou revolúciou vo Veľkej Británii na konci 18. storočia, po ktorej svetové hospodárstvo začalo exponenciálne rásť, sa skutočne skončila. A tí ľudia, ktorí svojho času hovorili, že technická civilizácia žije 340 rokov, nie viac, mali podľa mňa pravdu. Mám na mysli debaty, ktoré sa viedli na Byurakanských konferenciách o probléme komunikácie s mimozemskými civilizáciami. Bolo to v sovietskych časoch v Byurakane, v Arménsku, v observatóriu. Spisovatelia, vedci sa tam schádzali pravidelne, myslím, že raz za dva roky. A jednou z hlavných otázok, o ktorých sa tam diskutovalo, bolo, či sme vo vesmíre sami. Hlavnými oponentmi boli Stanislav Lem a Josif Šklovskij.
Josif Šklovskij – náš astronóm, astrofyzik – matematicky dokázal, že vo vesmíre nemôžeme byť sami. Lem povedal:
“Matematicky sa dá dokázať čokoľvek, ale my sme absolútne sami, pretože neexistujú žiadne kontakty a všetky tie UFO sú nezmysly. Ale ak nie sme sami, pretože matematicky to tak vyšlo, prečo nedochádza ku kontaktu? A jednou z hlavných hypotéz bola Kardašovova. A Kardašov svojho času vypracoval, ako vždy hovoril, “čisto teoretickú typológiu mimozemských civilizácií”. Jedným z vysvetlení bolo, že technická civilizácia existuje veľmi, veľmi krátko – “vyčerpá” svoje možnosti a zastaví sa. A Kardašov mal schému mimozemských civilizácií.
Civilizácie prvého typu sú civilizácie, ktoré zvládli energetický potenciál planéty, druhého – celej slnečnej sústavy, tretieho – galaxie a štvrtého – metagalaxie. Ak sa však pozrieme na planétu Zem, naša civilizácia využíva len 16 % potenciálu energetických zdrojov planéty. Zrejme ešte dokážeme vyžmýkať až 20 %, ale tam sa všetko skončí. To znamená, že v zásade naozaj technická civilizácia je na určitej hranici. To neznamená, že nebude existovať žiadna technika, ale že budú existovať enklávy.
Boj, ktorý sa teraz odohráva a začína sa novou tridsaťročnou vojnou, je už dávno za nami. Je to nová éra, do ktorej sme už vstúpili, ale ktorá sa stále podivne podobá svetu, v ktorom sme žili na konci dvadsiateho a na začiatku dvadsiateho prvého storočia. Mnohí ľudia majú ilúzie, že sa všetko nejako upokojí a vráti. Nevráti sa a neusadí, budeme musieť žiť v úplne inom svete. A práve teraz sa odohráva boj o to, kto koho z tejto éry vyradí, kto v nej nebude mať miesto. Tí, ktorí začali všetky tieto hry, sú presvedčení, že Rusko, Rusi, pôvodné národy Ruska v nej nemajú miesto. Ani pre Arabov tam nie je miesto.
A druhý bod. Aký bude poriadok v tomto systéme? Je zrejmé, že spoločenská, politická a mocenská štruktúra asymptotického sveta nemôže byť rovnaká ako v časoch exponenta, nie je to potrebné. To neznamená, že sa budú opakovať predkapitalistické systémy, ale niečo podobné. Aké typy organizácie existovali v predkapitalistickom svete? Feudálne, anticko-otrokárske a rôzne ázijské varianty.
Feudálny, myslím, že sa ultraglobalistom pravdepodobne nebude páčiť. Pretože feudálna spoločnosť bola jednou z najrevolučnejších spoločností v dejinách. V jadre feudálnej spoločnosti sú štyri revolúcie. Poľnohospodárska revolúcia v VII-VIII. storočí, potom revolúcia seniorov v IX-X. storočí, komunálna revolúcia v X-XI. storočí a prvá priemyselná revolúcia v Európe – XI-XIII. storočie, keď cisterciáni pokryli celú Európu vodnými mlynmi, čím dramaticky zvýšili jej energetický potenciál. A potom narazili na hranicu a nastalo tretie obdobie temna v európskych dejinách, od čiernej smrti až po Vestfálsky mier. Feudalizmus je teda príliš dynamická spoločnosť.
Ďalšou možnosťou je otroctvo. Ale otroctva je v modernom svete dosť aj tak. A existujú tri východné varianty.
Klanová spoločnosť, to je Čína. Teraz ju úspešne budujú pomocou elektroniky, je to ratingový systém. Ďalší.
Klanová kmeňová spoločnosť, to je moslimský svet.
A kastový svet, to je indický svet. Z toho, čo píšu Buström, Schwab a ďalší ideológovia globalizmu, sa im kastovný systém veľmi páči.
Mimochodom, Buström je podstatne zlovestnejší a zaujímavejší ako Schwab. Pretože Schwab je taký napoly šašo, napoly romantik a Buström je veľmi konkrétny. Boj, ktorý sa teraz odohráva vo svete, je bojom o zásadne nový systém a o rovnováhu síl, o to, ako si obyčajní ľudia a vyššie vrstvy upravia svoje vzťahy. Pretože zo starého systému nikdy neexistuje len jedno východisko.
Napríklad z predtriednej spoločnosti v Európe v staroveku existovali až tri východiská. Existoval demokratický, oligarchický – aténsky. Existoval aristokratický – Sparta. A existovalo východisko, ktoré ich spájalo dohromady – bol to Rím so svojimi patricijmi a plebejcami. Existovali aj tri východiská z antiky: v závislosti od syntézy barbarských a antických začiatkov. Rovnaký počet východísk z feudalizmu: francúzsky, nemecký a anglický. Myslím si, že z kapitalizmu bude viac výstupov. Pretože antika a feudalizmus boli lokálne systémy a kapitalizmus je svetový systém.
Takže výstupov bude viac. A prakticky všetko bude závisieť od toho, nakoľko budú radoví občania a stred schopní vytrhnúť zuby novej vzmáhajúcej sa triede existencií, ako ich nazývajú na Západe. Práve to určí usporiadanie sveta budúcnosti. Už teraz sa začínajú odvíjať zásadne nové sociálne boje, a to v rovnakej podobe ako predtým. Hlavnou vecou je boj za tradičné hodnoty. Na prvý pohľad je to čisto otázka kultúry, každodenného života a hodnotového obsahu. A z hľadiska odchádzajúcej doby je to skutočne pravda. Ale z hľadiska epochy, ktorá prichádza, je to úplne iné.
Ide o to, že hlavným predmetom privlastňovania v postkapitalizme, na rozdiel od kapitalizmu, nebudú materiálne faktory, ale duchovné, t. j. informácie, vzdelanie, sociálne správanie. Preto z hľadiska politickej ekonómie, ktorú nikto nezrušil, je boj o tradičné hodnoty v zamaskovanej podobe prvým triednym alebo sociálnym, ak chcete, bojom novej epochy. Sú to boje o to, čo zostane z duchovnej sféry človeka. To, čo mu nemožno vziať. Preto treba brať boj za tieto hodnoty veľmi vážne, uvedomujúc si, že je to už začiatok boja o budúcnosť. Nie sú to zadné vojenské boje minulej epochy, nie je to niečo zastarané, ako sa to často snažíme predstaviť. Nie! Toto sú prvé bitky novej éry a tu sa musíme postaviť na život a na smrť.



Andrej Fursov
*Ak sa Vám páčil tento článok, prosíme, zdieľajte ho, je to dôležité. Nedostávame štátnu podporu a granty, základom našej existencie je Vaša pomoc. FB obmedzuje publikovanie našich materiálov, NBÚ 4 mesiace blokoval našu stránku, YouTube nám vymazal náš kanál. Kvôli väčšiemu počtu článkov odporúčame čítať ich aj na Telegrame, VK, X. Ďakujeme. Podporte našu prácu: SK72 8360 5207 0042 0698 6942