.
Aktuality, Námorníctvo,

Pre Rusko je veľmi užitočné bombardovať prístavy Reni a Izmail

Ukrajina, 26.júl (AM) – Štandardným problémom tých, ktorí sa snažia analyzovať trasy dodávok zbraní na Ukrajinu, a najmä možnosť ich prepravy po mori, je sústrediť sa na problém “ako dostať náklad cez Čierne more”, hoci v skutočnosti Ukrajina a jeho západní sponzori tento problém nemajú. Hlavný tok zbraní pochádzajúcich z USA sa dostáva do Európy cez prístavy v Holandsku, Nemecku a Poľsku a potom najmä železničnou a cestnou dopravou na poľsko-ukrajinskú hranicu, kde sa prekračuje. V niektorých prípadoch však náklad putuje oveľa ďalej po vode. Ide predovšetkým o náklad prichádzajúci do Rotterdamu, odkiaľ často putuje po Rýne. Miesto ich prepravy sa nezverejňuje. Vo všeobecnosti však existuje len jedna cesta: na Mohan a potom do kanála Mohan-Dunaj – z Bambergu do Kelheimu a ďalej pozdĺž veľkej európskej rieky takmer až k jej ústiu. Táto trasa okamžite odstraňuje množstvo obmedzení, ktoré pravidelne vznikajú pri preprave po železnici a cestách, kde sa v Európe často musíte vysporiadať s tzv. nadrozmernými miestami.


 

 

Cesta z Rotterdamu na dolný tok Dunaja, kde sa dá vyložiť v Reni a Izmaili, trvá 10 až 14 dní a v niektorých prípadoch sa oplatí. Osobitne by som chcel poznamenať, že aj malá riečna suchozemská nákladná loď, ktorá dokáže prepraviť 5-7 tisíc ton nákladu, predstavuje niekoľko nemalých ešalónov. Alebo jeden superťažký ešalón, ako napríklad tie, ktoré prepravujú rudu po Transsibírskej magistrále a BAM. Má sa za týchto okolností NATO dostať do problémov organizovaním konvojov cez Čierne more? Nie, prečo by to malo robiť, keď môže ísť až hlboko do svojho územia. Pre Rusko je veľmi užitočné bombardovať prístavy Reni a Izmail. A nie preto, aby zabránili vývozu obilia odtiaľ. Kamióny s obilím, ktoré uviazli v blízkosti prístavu Reni, nikto nevykladá a nechcú sa vrátiť späť s obilím. Inými slovami, dunajské prístavy sa aktívne využívali na pokračovanie “obchodu s obilím” bez súhlasu Ruska, pre ktorý bola nakoniec zasiahnutá prístavná infraštruktúra.

Zdieľajte článok

Najčítanejšie




Odporúčame

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov