Ilustračné foto: Tupolev Tu-160 Biela labuť, v kóde NATO, Blackjack
Aktuality, Letectvo,

Modernizovaný Tu-160M má za sebou prvý skúšobný let

Do stavu Vzdušných a kozmických síl RF (VKS RF) môže byť už čoskoro zaradený prvý modernizovaný strategický bombardér Tupolev Tu-160M. Tlačová agentúra spoločnosti Tupolev totiž zverejnila informáciu, podľa ktorej modernizovaný strategický bombardér Tu-160M uskutočnil 2. februára 2020 svoj prvý, skúšobný let.


 

„V priebehu letu boli vykonané všetky dôležité kontroly modernizovaných systémov a vybavenia, ktoré bolo nainštalované v rámci hlbokej modernizácie bombardéra. Podľa informácií od posádky, let prebehol v štandardnom režime, systémy a vybavenie pracovali bez problémov”, uvádza sa tiež v zverejnenej správe tlačovej agentúry spoločnosti Tupolev.

Strategický bombardér a nosič striel s jadrovou alebo konvenčnou hlavicou, Tu-160, tass.ru

 

Let vo výške 1500 m v priestore letiska Kazanského leteckého závodu S. P. Gorbunova (KLZ im. S.P. Gorbunova) trval približne 34 minút. Lietadlo pilotovala posádka pod vedením skúšobného pilota Anri Naskiďjanca, pilota Žukovskej skúšobno-leteckej a dokončovacej základne. Uvedený modernizovaný bombardér je podľa informácií portálu bmpdlivejournal stroj so sériovým číslom 2-02 (štvrtý postavený sériový stroj, trupové číslo „19″), nesúci meno „Valentin Blizňjuk”.

 

V rámci vyššie spomínanej hlbokej modernizácie bolo na Tu-160M nainštalované nové letové a navigačné vybavenie (NO-70M s inerciálnym systémom BINS-SP-1, systém družicovej navigácie ANS-2009M, príjimač družicovej navigácie A737DP, autopilot ABSU-200MT), palubný komunikačný komplex (S-505-70), riadiaci systém, palubný radar („Novella” NV1.70 vyvinutý spoločnosťou AO Zaslon namiesto štandardného „Obzor-K”) a nový komplex elektronického boja („Redut-70M”). Nový stroj by mal mať tiež už tzv. „sklený kokpit” – digitálne prístroje a LCD obrazovky miesto klasických analógových prístrojov. Výsledkom týchto modernizačných prác má byť významné zlepšenie celkovej efektívnosti leteckého komplexu.

 

Nadzvukový strategický bombardér Tu-160 s premenlivou geometriou krídel bol zaradený do služby v rámci sovietskeho diaľkového letectva ešte v roku 1987. Lietadlo s maximálnou vzletovou hmotnosťou 275 ton je schopné dosahovať rýchlosť až 2200 km/h a je schopné niesť až 45 ton výzbroje. Ruské diaľkové letectvo aktuálne disponuje 16 kusmi strategických bombardérov Tu-160, tieto majú byť postupne modernizované na verziu Tu-160M. Modernizované stroje budú mať okrem uvedeného nového palubného vybavenia tiež nové motory NK-32-02 (séria 2) od spoločnosti Kuznecov (hoci v tomto prvom skúšobnom stroji by ešte nové motory nemali byť) a taktiež rozšírenú škálu výzbroje – stroje môžu niesť predovšetkým perspektívne strategické strely Ch-101 / Ch-102.

 

V roku 2015 bola zverejnená informácia o rozhodnutí obnovenia výroby bombardérov Tu-160 v modernizovanej verzii Tu-160M2 a súčasne o posunutí dokončenia vývoja bombardéra novej generácie PAK DA (perspektivnyj avijacionyj komplex daľnej avijacii – perspektívny komplex diaľkového letectva). Ministerstvo obrany RF zároveň informovalo o tom, že uvedená sériová výroba sa má spustiť v roku 2023. V rámci obnovenej výroby plánujú Vzdušné a kozmické sily RF získať najmenej 50 týchto nových strojov, hoci zmluva je zatiaľ podpísaná len na 10 kusov.

Zdroj: warspottupolev.ru/press/newsbmpdlivejournal

Zdieľajte článok

Najčítanejšie




Odporúčame

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov